Frågor och svar om laddning vid Mosseruds elladdstation

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna.

Faktura och betalning

Hur kan jag få en kvittokopia?

Du ringer vårt kundcenter på telefon 0586-750 160 eller mailar till oss. Tänk på ange det exakta beloppet och datum för transaktionen vid förfrågan om kvittokopia.

Vid betalning mot faktura är det fakturan som utgör betalningsunderlaget.

När får jag min faktura?

Vi fakturerar normalt den fjärde arbetsdagen varje månad och har förfallodag den sista vardagen samma månad. På fakturan kommer allt med som du tankat/parkerat sedan förra faktureringstillfället till och med brytdatumet.

Pengar har reserverats på mitt konto. Hur gör jag?

Har det gått 3-5 dagar efter tankningen och reservationsbeloppet kvarstår, ber vi dig ta kontakt med din bank som kan se till att reservationsbeloppet släpps.

Om du redan varit i kontakt med din bank och behöver vidare hjälp från oss, vänligen kontakta oss genom att skicka ett mail till vårt kundcenter.

Ange följande information i mailet:

• Hur du tankade - blippa bilen, mobilbetalning eller kort
• De första sex och sista fyra siffrorna på kortet som använts
• Vilket datum som inköpet ägt rum
• Vilken laddare (ange nummer) som inköpet utfördes på
• Vilket belopp inköpet var på
• Vilket belopp reservationen är på

Jag har inte fått min faktura, hur gör jag?

Om du saknar fakturan vänligen kontakta vår kundcenter.  

Min betalning går inte igenom, varför?

Kontrollera saldot på kontot som ska debiteras så att beloppet finns tillgängligt. Det är också viktigt att ditt kort är öppet för internetköp.

Varför har ni tagit en reservation på 1500 kr?

När en laddning startas vid vår laddare så reserveras alltid ett belopp på 1500 kronor. Reservationen ska släppas efter avslutad laddning, men ibland händer det att summan ligger kvar i någon bankdag tills din bank har bokfört det belopp du faktiskt laddade för.

Hur betalar jag för snabbladdning/laddning?

Du betalar enkelt för din snabbladdning med betalkort. Men du kan också registrerar dig som kund hos oss och få din laddning mot faktura.

Bli kund

Hur blir jag laddkund hos Karlskoga Energi?

Du mejlar till oss och registrerar dig med namn, telefon, e-post samt ett person-/organisationsnummer. Vi skickar sedan ett avtal som du skriver under. När det är klart kan du ladda ditt fordon mot faktura.

Du kan också fylla i detta formulär för att registrera dig eller ditt företag.

Vad kostar det att ladda?

Du kan se våra aktuella priser per kWh här.

Övriga frågor

Hur lång tid tar det att snabbladda min bil?

Laddningstiden beror bland annat på batteriets kapacitet och temperatur. Till exempel kan en elbil som har kapacitet att ta emot 350 kW laddningseffekt laddas på mindre än 10 minuter, medan det tar ca 40 minuter vid dagens 50 kW laddningsstationer. 

Vad händer när bilen är fulladdad?

Vi tar endast betalt för den el du laddar. Om din bil är fulladdad dras ingen kostnad. Du betalar för effekten, inte tiden.

Hur använder jag snabbladdarna?

Så här laddar du:

  • Sätt i laddkabeln i bilen.

  • Starta laddning genom att ”blippa” din tagg eller ditt betalkort mot laddfunktion på laddaren.

  • När du har laddat klart stoppar du laddningen med stoppknappen på laddaren. Kom ihåg att sätta tillbaka laddkontakten.

Hur gör jag för att anmäla fel på laddaren?

Ring vårt servicenummer 0586-750 160. Numret står också angivet på laddaren.

Du kan också fylla i detta formulär för att anmäla ett fel eller problem

Jag vill ge er feedback. Hur gör jag?

Skicka gärna ett mail till oss om du vill lämna synpunkter eller förslag om en produkt eller tjänst som vi kan förbättra.