Nu har vi betalat ut elpriskompensation för mars

Du har fått en så kallad kreditfaktura som visar det belopp du får tillbaka. Minustecknet framför beloppet visar att det rör sig om pengar tillgodo för dig. Du behöver inte göra något med fakturan, den är endast för din information.

Hur får jag mina pengar?

Du som har ett konto anslutet hos Swedbanks kontoregister (SUS) får pengarna insatta direkt på ditt konto. Observera att du måste ha ett aktuellt konto anslutet. Du kan kontrollera din kontoanslutning via Swedbanks hemsida.

Är du inte ansluten till SUS får du en utbetalningsavi i ett separat utskick. Det är kostnadsfritt att lösa in avin online, läs mer om detta på Swedbanks hemsida. Om du löser in avin hos ett ombud tillkommer en avgift.

Länk till Swedbanks hemsida - SUS (extern länk, öppnas i nytt fönster)

Hur funkar det för mig som har autogiro?

Du får pengarna insatta på det konto som finns registrerat hos oss.

Kan ni dra av beloppet på min nästa faktura?

Nej, kompensationen och din ordinarie faktura från oss hanteras var för sig. Anledningen att vi gör på detta sätt är att alla kunder ska få tillbaka sina pengar samtidigt.