Nu byter vi logga!

Eller egentligen är det en uppdatering av tidigare logotyp där den nya är tydligare och modernare – och inte minst kan ordet Karlskoga ta för sig mer.

- Det var 25 år sedan som den nuvarande loggan togs fram så det är dags att ta ett kliv framåt med företagets visuella identitet. Loggan ska återspegla ett modernt bolag med hållbarhet i fokus och vi väljer att arbeta vidare med kretsloppssymbolen som är förknippad med oss. Nu får den ta för sig mer och även Karlskoga ges större plats att med stolthet lyfta fram det lokala, säger Peter Jarl, marknadschef.

Logotypen kommer att harmonisera med den nya grafiska profilen som har arbetats fram under det senaste året med bland annat nya typsnitt och färger.

Bytet sker successivt

- Det är väldigt många skyltar, fordon, arbetskläder med mera som är märkta med den tidigare loggan. Bytet kommer därför att ske successivt så att vi byter i takt med att det blir dags att ersätta de olika grejerna. Det vore inte hållbart att kasta och byta allt till nytt över en dag.

Vi hoppas att du gillar den nya kostymen.