Karlskoga Stadsnät tar ett helhetsgrepp

Från den 18 maj 2024 tar Karlskoga Stadsnät AB ett utökat ansvar för leveransen av tjänster via stadsnätet.

Kort bakgrund

Vi har sedan 2008 arbetat tillsammans med Telia (Zitius) i vårt stadsnät. De har varit vår så kallade kommunikationsoperatör med huvuduppgiften att fylla stadsnätet med tjänster och agera som ett filter mellan oss som nätägare och tjänsteleverantören som säljer sin tjänst till våra kunder.

Nu tar vi över helheten

Nu har vi valt att gå vidare och kommer inom kort att hantera rollen som  kommunikationsoperatör själva. Det innebär att vi tar över helheten för all teknik och system i stadsnätet samt kontakten med de leverantörer som erbjuder tjänster i nätet.

För dig som kund innebär det att vi kan ge snabbare support om det blir problem, i och med att en mellanhand försvinner. Vi vill även kunna erbjuda fler och bättre tjänster - allt för att vårt stadsnät i Karlskoga ska bli så bra som möjligt.

Hur märks övergången för mig som stadsnätskund?

Övergången sker successivt under april-maj 2024. Det kommer innebära ett kortare avbrott i din stadsnätsanslutning när övergången sker i just ditt område.

Vi kommer att uppdatera vår hemsida med tidplaner i takt med att de blir klara för olika geografiska områden.

Inget i din fysiska anslutning kommer att påverkas och installerad utrustning på väggen kommer sitta kvar.

Se över dina kontaktuppgifter

Vi rekommenderar att du som är stadsnätskund laddar hem vår app och kontrollerar att dina kontaktuppgifter stämmer om vi behöver avisera dig. Kontaktuppgifterna finns under kategorin Profil som du hittar längst ned på skärmen. 

Läs mer om appen och hur du laddar ner den via den här länken. (länken öppnas i nytt fönster)